Borsa İstanbul, küresel piyasalarda görülen satışlara eşlik ederek düşüşüne devam ediyor. BIST 100 endeksi güne sert düşüşle başlarken, 14 bin 467,28 puana kadar gerilediği görüldü.
BIST 100 endeksi TSİ 16:30 sularında yüzde 1,49 düşüşle 14 bin 500 puan sınırında bulunuyor. Haftalık yüzde 0,36 yükselişe işaret ederken, aylık yüzde 5’e yakın kazancı bulunuyor.
Alıcı ve satıcı tarafta ise Bank of America’nın (BofA) 3,6 milyar TL’lik net işlemle en ciddi satıcı olduğu görülüyor. BofA’nın en fazla sattığı senetler; Astor Enerji (ASTOR), Türk Altın İşletmeleri (TRALT), Ereğli Demir Çelik (EREGL), Yapı Kredi Bankası (YKBNK) ve Garanti BBVA (GARAN) şeklinde sıralanıyor.
İkinci büyük satıcı 1,26 milyar TL ile A1 Capital olurken, HSBC Yatırım 1,1 milyar TL’ye yakın net işlemle üçüncü büyük satıcı olarak görülüyor.
Tera Yatırım ise 1,36 milyar TL ile en iyi alıcı olarak görülüyor. Kurumun en fazla aldığı senetler; YKBNK, Pasifik GYO (PSGYO), Peker GYO (PEKGY), Destek Finans Faktoring (DSTKF) ve Akbank (AKBNK) şeklinde sıralanıyor.
Spot para çıkışı ise 1,5 milyar TL’ye yakın görülüyor.
mugisnot.com